03
ΝΟΕ 2021

Συνέντευξη Διοικητή ΥΠΑ Γεωργίου Δριτσάκου στο Αirnews

             



                                                                                                                                                                                                 
                                                                                                             Συνέντευξη Διοικητή ΥΠΑ Γεωργίου Δριτσάκου στο Αirnews

 Γ. Δριτσάκος, Διοικητής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας: «Η ΥΠΑ πρωταγωνιστεί στην ανάδειξη της χώρας μας»
Συναντήσαμε τον Γεώργιο Δριτσάκο στα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό και μας μίλησε για το όραμά του από τη θέση του Διοικητή, τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε η ΥΠΑ στον ελληνικό τουρισμό, αλλά και για τα περιθώρια βελτίωσης που υπάρχουν.
Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη

– Πώς επηρέασε η πανδημία τις αρμοδιότητες και την καθημερινότητα των εργαζομένων της ΥΠΑ;

Κυρία Αλευρίτη, καταρχάς θα ήθελα να σας καλωσορίσω εσάς και το μέσο ενημέρωσης που εκπροσωπείτε, στα κεντρικά γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό. Απαντώντας στην ερώτησή σας, θα πρέπει να τονίσω ότι στον τομέα διαχείρισης της πανδημίας οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ ανταποκρίθηκαν με μεγάλο επαγγελματισμό. Και το υποστηρίζω αυτό, καθώς πετύχαμε να μην κλείσουμε καμιά υπηρεσία μας και κανένα αεροδρόμιο σε όλη την Ελλάδα. Τα κρούσματα εντός της ΥΠΑ ήταν λίγα και το κυριότερο εφαρμόσαμε πλήρως τα πρωτόκολλα της Ελληνικής Πολιτείας, τα οποία με ταχύτατους ρυθμούς τα προσαρμόσαμε στις καθημερινές απαιτήσεις και στη λειτουργία της υπηρεσίας μας σε όλη τους την έκταση. Για την ελληνική κοινωνία και για την ανθρωπότητα γενικότερα, η νόσος COVID-19 ήταν κάτι το πρωτόγνωρο. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι η ΥΠΑ αντεπεξήλθε με επιτυχία στις προκλήσεις και τα νέα δεδομένα της εποχής, τηρώντας επακριβώς τις παρουσιαζόμενες υγειονομικές απαιτήσεις και περιορισμούς.

– Θεωρείτε ότι όσον αφορά στην οργάνωση, την ανάπτυξη και τον έλεγχο του συστήματος αερομεταφορών, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην Ελλάδα;
Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε όλους τους τομείς. Εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες και τις επιχειρησιακές δυνατότητες, εντοπίζουμε τις αδυναμίες των συστημάτων όπου προκύπτουν και με τις οδηγίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υλοποιούμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης όλων των ελληνικών αερολιμένων και των συστημάτων Αεροναυτιλίας της Υπηρεσίας. Ολες οι διαδικασίες τελούν υπό την έγκριση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Αποτέλεσμα αυτών είναι να δημιουργούνται κατάλληλες συνθήκες, έτσι ώστε τα έργα να προχωράνε και τα αεροδρόμιά μας να βελτιώνονται και να εκσυγχρονίζονται προς όφελος των επιβατών μας, πάντα με πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των πτήσεων. Στην ΥΠΑ, συντελείται σε καθημερινή βάση ένα πολύ αξιόλογο έργο στον τομέα της οργάνωσης και της ανάπτυξης με σημαντικά αποτελέσματα.

– Τις χρεώσεις για τα αεροπορικά τέλη τις κρίνετε φυσιολογικές;
Το κάθε σύστημα λειτουργίας έχει ένα κόστος όπου συνεχώς ελέγχεται και ανάλογα με τις απαιτήσεις δημιουργούνται οι συνθήκες που διαμορφώνουν την τελική χρέωση. Οι χρεώσεις στην Ελλάδα βρίσκονται σε καλό επίπεδο για τη χώρα. Πρέπει να αναφέρουμε ότι τα αεροπορικά τέλη στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η ΥΠΑ είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη και αυτό είναι ένας σημαντικός παράγοντας αύξησης της τουριστικής κίνησης. Τελικός στόχος μας είναι η βελτίωση της επιβατικής κίνησης κάθε χρόνο προς όφελος της κοινωνίας μας και του κράτους. Ετσι, λοιπόν, εμείς πρέπει να είμαστε λειτουργικοί, ασφαλείς και ανταγωνιστικοί ως χώρα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες, με σκοπό βέβαια την αύξηση του τουρισμού, και παράλληλα να φροντίζουμε τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υποδομών μας στους αερολιμένες μας, στα συστήματα αεροναυτιλίας και στις παρεχόμενες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό. Την τρέχουσα περίοδο πραγματοποιείται μια προσπάθεια της ΥΠΑ για την προώθηση της Γενικής Αεροπορίας και του Αεροπορικού Τουρισμού στη χώρα μας. Οπως καταλαβαίνετε, η Ελλάδα αποτελεί κορυφαίο προορισμό και για τους τουρίστες με πολύ υψηλό οικονομικό επίπεδο, και εμείς βρισκόμαστε σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, κάνοντας τις απαραίτητες παρεμβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Σκοπός μας είναι να λειτουργήσουμε και τα μικρότερα αεροδρόμια της Ελλάδος ως πύλες εισόδου της χώρας. Την Κυριακή, 3 Οκτωβρίου, 10 μικρά αεροπλάνα από χώρες της Ευρώπης προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Σύρου και την Τρίτη, 5 Οκτωβρίου, έφτασαν στο αεροδρόμιο του Καστελόριζου. Εκεί, τα πληρώματα έτυχαν θερμής υποδοχής και απόλαυσαν το πανέμορφο ακριτικό νησί μας. Αυτή είναι μόνο η αρχή μιας καινούργιας σελίδας για τον Ελληνικό Τουρισμό και η ΥΠΑ πρωταγωνιστεί στην ανάδειξη της χώρας μας μέσω της Πολιτικής Αεροπορίας.

– Με βάση την εμπειρία σας, πώς θα χαρακτηρίζατε εσείς τον Ελληνα επιβάτη; Συμμορφώνεται με τους κανόνες των πτήσεων και των αεροδρομίων;
Ναι και βέβαια συμμορφώνεται. Ο Ελληνας επιβάτης έχει τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού πνεύματος και του ελληνικού χαρακτήρα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των Ελλήνων είναι ότι προσαρμόζονται εύκολα και μάλιστα αρκετοί επιβάτες συνεργάζονται και εισηγούνται, σε πολλές περιπτώσεις, στους αρμόδιους φορείς απόψεις για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής διαδικασίας.
– Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για την εξέλιξη της ΥΠΑ;
Θα ήθελα την ΥΠΑ υπόδειγμα στον τομέα που αφορά τη λειτουργία του Κράτους, όσο και στην εξωστρέφειά της, στη συνεργασία της με τους Ευρωπαϊκούς και τους Διεθνείς Οργανισμούς. Ο «πολλαπλασιαστής ισχύος» της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι το προσωπικό της. Ολοι οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, με τη σημαντική αρωγή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προσπαθούμε να αναδείξουμε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως Υπηρεσία πρότυπο λειτουργίας και αποτελεσματικότητας στην Ελλάδα και στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Τα παραδείγματα αποτελεσματικής λειτουργίας της Υπηρεσίας μας είναι πολλά. Θα σας αναφέρω μόνο ότι κατά την περίοδο της πανδημίας και παρά τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν στις πτήσεις, τα αποτελέσματα, τόσο στη διαχείριση των πτήσεων όσο και στη διακίνηση των επιβατών, ήταν εξαιρετικά. Όλο αυτό το εγχείρημα στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, καθώς ξεπέρασε τις ελληνικές και ευρωπαϊκές προβλέψεις για τη διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς αερολιμένες, ενώ σε κάποιους από αυτούς η κίνηση έφτασε τα επίπεδα του 2019, έτος το οποίο είχε τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών και αεροσκαφών διαχρονικά.  ΠΗΓΗ AIRNEWS.GR